7 Mart 2008 Cuma

Sadece Yıldızların Sahibine Secde

Yedek subay okulunda temel eğitim görürken , namazını hiç terk etmeyen bir makine mühendisine , arkadaşları alaycı bir tavırla takılıyorlardı :


“ Ne diye yatıp kalkıyor , alnını yere koyuyorsun ? ”


Onun cevap vermesine fırsat kalmadan bölük komutanları geldi . Onlara “ yat-kalk ” emri verdi . Tabii , onlar bu emri hemen yerine getirerek yerlere kapanıp kalktılar . Namaz kılması ile alay ettikleri arkadaşları , tam yerinde sordu :


“ Neden yatıp kalktınız , yerlerde süründünüz ? ”Onlar da :


“ Omzundaki yıldızı görmüyor musun ? Yıldız sahibi olduğu için , onun her emrini tutmakla görevliyiz .”


“ İşte biraz önce bana sorduğunuz sorunun cevabını vermek istiyorum . Siz , omzunda birkaç yıldız olan komutanınız için yere kapandınız . ( Gökyüzünde pırıl pırıl parlayan milyonlarca yıldızı göstererek ) İşte ben de , o yıldızların sahibi , onları gökyüzünde hareket ettiren , atom çekirdeğinin etrafında elektronları döndüren , Âlemlerin sahibi olan Rabbimiz , “ secdeye varın ” diye emredince O’nun emrini yerine getiriyorum . ”

Hiç yorum yok: